nyokki0.jpg

Az egész úgy kezdődött mint egy átlagos délután...

1630, munka off, irány a bolt. Kitaláltam, h csinálok valami egyszerűt, gyorsat...Éppen császkáltam és gondolkodtam milegyen, amikor csörgött a teló...Tesó...

Biztos voltam benne, h kajálni szeretne, ezért felajánlottam neki a következőt:

Gnocci, tejszínes Gorgonzola mártás, Feketeerdei sonkával és szárított paradicsommal. Aszonta szereti :)

Ez egy nagyon egyszerű, tényleg gyorsan elkészíthető, finom, laktató és nemis drága vacsi. Kb. 2500 Pengőből kihoztam és ez 2 főre egy elég kiadós vacsorát jelent...ha ügyesek vagytok még maradis!

Hozzávalók:

  • 1 zacsi Gnocci, ami 50 dkg (nem házilag csináltam, mert akkor senkisem próbálná meg elkészíteni a receptet, mert úgy cseppet pepecs)
  • 10 dkg Feketeerdei sonka (csomagolva vettem, szép vékonyra szeletelve)
  • 20 dkg Gorgonzola sajt (ez is csomagolva volt és ilyen Dolce változat, mert van Picante, de annak erősebb az íze)
  • 2 kisdoboz tejszín
  • 1 maréknyi szárított-, vagy aszalt paradicsom
  • 5 gerezd fokhagyma
  • só, bors, olivaolaj

 

nyokki1.jpg

Sonkát felvagdostam, paradicsomot csíkokra vágtam, sajtot kockákra, fokhagymát pedig vékony karikákra.

Az olajat odaraktam melegedni, és ezzel egyidőben felraktam forrni egy nagyadag vizetis.

A sonkát beleszórtam az olajba, de vigyáztam, h ne legyen forró, mert nem jó ha hirtelen megég a sonka. Szóval sonka pirul és amikor már elkezdte kiengedni a zsírját (ami nemsokvan), hozzáraktam a szárított paradicsomot, kb. 2 percig pirítottam együtt, majd beletúrtam a fokhagymát.

Párat kutyultam rajta és mielőtt a hagyma leégne, ráöntöttem mind a két doboz tejszínt. Elkevergettem, megsuhintottam egy lazaadag frissenőrölt fehérborssal, hagytam picit vegyülni, majd belekotortam a Gorgonzolát...Folyamatos kevergetés mellett hagytam feloldódni a sajtot a tejszínben...nagyonpicit sóztam.

Ezalatt ugyemár felforrt a víz????

Jól megsóztam, beleöntöttem a Gnoccit és rögtön el is zártam a víz alatt a gázt. Viszont! Nem vártam meg amíg feljönnek a görcsök a tetejére, mertugye elméletileg akkor lenne kész, hanem kb1-1,5 perc után gyorsan leszűrtem, leöblögettem hideg vízzel, h kihűljön és félreraktam pihizni.

Ahogy felolvadt a sajt a tejszínben, még lazán bugyogtattam kb. 5 percet és a gumókat beleöntöttem. Jól elkevergettem és vártam,h a Gnocci kicsit felszívja a tejszínt és pont faszán megfőjön (kb. 2 perc volt az egész).

Mélytányérra szedtem és díszítésnek megszórtam apróra vágott friss snidlinggel.

Tesó aszonta faszalett...hiszek Neki egyemalelkét...

nyokki0b.jpg

nyokki3.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr353537721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása