ahcs0.jpg

 

Igazából úgy indult a nap, h ma nemfőzök...aztán egy munkahelyi eszmecsere kihozta belőlem az állatot és úgy döntöttem mégis :)

Egy régi kedvenc mellett tettem le a voksomat, és igazából nemis akartam túlcsicsázni. Megint csak pár összetevőre szűkítettem a kört és szereztem hozzá :

  • fél kiló (2 pár) csirkemellet már megint...
  • 2 almát (ha lehet 2 félét, egy savanykásabbat és egy édesebbet)
  • 2 körtét (kemény roppanósat)
  • 3 fej hagymát (megint)
  • 1,2 dl fehérbort (most Sauvignon Blanc, de lehet Irsai Olivér vagy más illatos fehérbor is)
  • 1 kg krumplit
  • 0,5 dl tejet
  • 2 evőkanál vaj
  • 1 karika citrom,
  • 1 db babérlevél
  • 1 evőkanál mustár
  • 6 levélke rozmaring, só, fehérbors, szerecsendió, olivaolaj, botmixer

 

ahcs1.jpgElőször kezelésbe vettem a hagymát. Megpucoltam és nyolcadokra vágtam, aztán meghámoztam az almákat és a körtét, majd 2-3 centis kockákra vagdostam (persze a magot és a közepét kivágtam). Hozzádobtam a hagymához, ráraktam az apróra vagdosott rozmaringot és locsoltam rá kb, 1 evőkanál olivaolajat, pici bors, csipet só.

Összekevertem, aztán beleöntöttem egy lefedhető tepsibe és aláöntöttem a bor kétharmadát.

A hús.

 Megtisztogattam...

Aztán a mustárt jól összedolgoztam 4 cl fehérborral, majd a besózott és egészben hagyott csirkemelleket csak ripszropsz megforgattam ebben a mustáros izében (egy evőkanálnyit megtartottam belőle, mert majd még kellenifog) és a laposabbik felével ráraktam a hagymás-körtés-almás keverékre. Szórtam rá fehérborsot. 170 fokon, 70 percig letakarva pároltam.

Ezalatt meghámoztam és felvagdostam a krumplit sós, hideg vízben a szelet citrommal és a babérlevéllel odaraktam főni. Én szeretem bele a citromot, mert nagyonkicsit fanyarrá teszi ésez olyan jó, meg megy is az almás ízhez szerintem.

Miután megfőtt a krumpli leszűrtem, hozzáadtam a vajat, 1 csipet szerecsendiót, egykéthárom csipet sót (mert kellett) és a tejet. Krumplinyomóval faszán összetörtem és letakarva félreraktam. Ja igen, ez krumplipüré...

Ezalatt a hús megpárolódott. Levettem a fedőt, elosztottam a melleken a meghagyott mustáros mártást, és 10 percre visszaraktam, h piruljon a madár.

És ezután jött az, amit én már csak a hülye maximalizmusom miatt csináltam, mégpedig : az almás keverékből és a csirkemellből kipárolgott levet egy kancsóba öntöttem, hozzá kanalaztam a megfőtt almahagyma egyvelegből és botmixerrel jól összedolgoztam. Ezlett a mártás...

Tányérra pakoltam a krumplit, rá a gyümit a hagymával, mellépattintottam a csirkét, egykis mártás...és körbefákkjú...

ahcs4.jpg

 ahcs3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr133556346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maamee 2012.01.16. 22:30:01

Azt hiszem ezt hétvégén ki is próbálom. Itt az ideje, hogy megnézzem, mitől repetázok mostanság minden este. :)

Őrült Bors 2012.01.16. 22:48:17

@maamee: az első bátor vállalkozó :) hajráhajrá...
süti beállítások módosítása