kagylo0.jpg

 

Napközben csakúgy heccből nézegettem a nyeten a Metró katalógust, és tökre észrevettem, h a Fekete kagyló ákkciós...Több nemis kellett elszaladtam és vettemgyorsba sokat...Két féle kagylót is beszereztem, de bekell valljam, h az egyik az tökre nem ízlett. Ráadásul nem egyedül ettem és a többieknek sem jött be, így utólag belegondolva csak Fekete kagylót kellett volna vennem...

Ehhez a kajcsihoz nemsok konyhai szakértelemre van amúgy szükség, bár ellehet hitetni bárkivel, h bittangpipecséf az illető...Ésamimég baromikellemes meglepetés, h 4 főre kb. 4500 pénzből ki lehet jönni...Persze plusz a vacsiért ajiba kapott bor, de azt nem az én számlám bánta :) A kagyló különbenis rohadt gyorsan megvan...Szóval kagylózzatok!

Kell venni:

  • 2,5 kg  Fekete kagylót (eredetileg 1,5 kg Fekete kagyló volt és 1 kg Amanda kagyló, de eza második nemvolt jó, úh nemjavaslom...faszánkirály a standard Fekete)
  • 1 dl Chardonnay-t (Nyakas Chardonnay volt)
  • 1 dl tejszínt
  • 5 nagy gerezd fokhagymát
  • 2 csokor FRISS!!! petrezselymet (apróra vágva)
  • Legalább 2 teáskanál nagyonvékonyra vágott chilit
  • negyed citrom levét (ezt nem vennni kell, hanem nyomni)
  • olivaolajat

 kagylo1.jpg

Előszöris kagylókbajszát leszedtem. Ez a kagyló laposabbik végénél kilógó szőr szerű valami, amit csak egyszerűen lefele húzva kitéptem a kagylóból. Volt egy kevés moszatszerű képződmény a kagylóhéjon, ezt egy kés élével lekapargattam. kagylo3.jpg

Nagyon apróra felvágtam a fokhagymát, a chilit és a petrezselymet.

(Amúgy ha friss kagylót vesztek -amit szerintem szerencsésebb, mint a mélyhűtöttet-, akkor a megvétel után amint lehet, rakjátok be hűtőbe! Tisztogatásnál azokat amik kinyíltak gondolkodás nélkül dobjátok a kukába, nem érdemes hazárdírozni!!! Ez nem Orosz rulett, hanem vacsi...)

Ésakkor elkezdtem visszaszámolni az időt, mert innen már csak 10 perc és vége...

Olivaolajat öntöttem egy jó nagy lefedhető lábasba (anniyt, h az alját pont betakarja), belekotortam a fokhagymát és a chilit, majd bekapcsoltam alatta a gázt és szép lassan elkezdtem melegíteni. Ahogy nekiindult szépen fonnyadni (de semmiképpensem pirulni!!!), ráöntöttem a bort és gyöngyözésig hagytam nyugodtan. Amint elkezdett bugyborékolni vártam még 2 percet és ráöntöttem a kagylót is, majd megkavargattam, aztán a közepesnél kicsit nagyobb lángon lefedve 6 percig pároltam (na és ilyenkor kellett a türelem, mert NEM SZABAD felemelgetni a fazék tetejét!!). 2 percenként megrázogattam az edényt. Ezután egy külön kis lábasba kiöntöttem a levét, a kagylókra pedig szórtam egy nagyadag petrezselymet, összekavartam és letakarva félreraktam.

A kiöntött levet felforraltam, hozzáöntöttem a tejszínt, kézi habverővel szépen összedolgoztam, majd 1 rottyanás után elzártam alatta a gázt.

FONTOS : a ki nem nyílt kagylókat kukába nyomjuk, ez még mindig nem Orosz rulett!

Tálalás...

Kagylókat jó mély edénybe szedtem, és meglocsoltam egy kevés tejszínes löttyel (ebből a löttyből külön kis tányérkákba is szedtem a tunkolás kedvéért).

Szórtam a tetejükre mégegykis friss petrezselymet és ugyancsak friss bagettel benyomtuk az egészet. Naggyondúrva kókusz zamatú Szent Benedek Furmintot ittunk hozzá. Bettangkeményvolt együtt :) Köszönet az ajiborért!!!

Mindenképpen érdemes otthon megcsinálni, mert ilyen összegért étteremben maxximum 2 adagot lehet kapni, ami jóesetben eléri a félkilót / adag...

Jóétvágy!

 kagylo2.jpg

 kagylo4.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr503872739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása