lb1.jpg

 

Mitmondhatnék…trehányszemétvagyok.
Baromirégen nemkarcoltam fel semmit, de mostakkor nekiveselkedek.

Ezt a kaját már nagyon rég óta dédelgettem és most a boltban szambázgatva majd kiszúrta a szememet az egyik legfontosabb hozzávaló, a leveles tészta…jessssz

Ez az egyetlen és legfontosabb olyan hozzávaló, ami kötelező!!! A többi abszolút opcionális. A lényeg az, h ezt a leveles tésztát fogtam és szépen megtöltöttem valami izgi dologgal. Raktam rá rengeteg sajtot és jól megsütöttem
sütőben, majd snidlinges tejföllel és paprikaszósszal megettem :)

Na de nemrohanok ennyire előre, hanem inkább kezdemis a töltelékkel.Ez amolyan chilis bab szerű töltelék lett, mert már a kezdetek óta ezzel terveztem.

Fogtam,

  • 2 tekercs leveles tésztát (ez nekem 12 db töltött cumót adott ki),
  •  50 deka darálta marhahúst,
  • 1 konzerv vörös babot (lehetfekete is),
  • 1 konzerv hámozott, aprított paradicsomot,
  • 1 kis konzerv sűrített paradicsomot,
  • 1 dl vörösbort,
  • 1 nagy vagy 2 kis fej vöröshagymát apró kockákra vágva,
  • sok chilit,
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprikát,
  • 15 deka reszelt sajtot (igazából mindegy milyen, de ha füstölt az csak jó),
  • 3 gerezd apróra vágott fokhagymát,
  • kevéske házi füstöltszalonnát (húsosat),
  • sót, borsot, rozmaringot és 1 babérlevelet

lb2.jpg

 

Miután ezt mind beszereztem először megcsináltam a tölteléket. A hagymát zsíron dinszteltem, majd amikor kellően összeesett ráborítottam a húst és hagytam pirulni. Nem zúztam rögtön szét a húst, hanem hagytam úgy téglában pirúlni, mert ha nagyon hamar szétkotrom, akkor sok levet ereszt és nem pirul, csak párolódik…(kb. 2-3 percet hagytam amúgy).

Közben ráraktam a fokhagymát és a sok chilit és folyamatosan kavargattam, h lene égjen. Kb. 6-7 perc ilyen molyolás után rászórtam az őrölt paprikát, a rozmaringot, némi borsot és sót, majd hozzáadtam a sűrített parit, jól összekutyuktam és miután már szépen elvegyült, ráöntöttem a vörös bort, beleraktam a babérlevelet, majd letakartam és még 5-6 percet hagytam párolódni.

Miután letelt ez az idő is, hozzáöntöttem az aprított paradicsomot és a babot, majd egy alapos összekutyulás után MEGINT :) letakartam rotyogni, de most kb. 30-40 percig (persze folyamatos kevergetés mellett). A főzés ideje igazából nem is olyan fontos. Ami lényeges, h elég kevés leve maradjon. Ha nagyon sok leve marad, akkor a tésztába töltéskor teljesen eláztatja és az egész foslesz…

Szóval miután elég sűrűnek ítéltem elzártam a gázt és kihűtöttem. Ez fontos, mert a meleg töltelék is tönkrevágja a tésztát! Érdemes amúgy egy kisebb adagot külön tányérba szedni, h gyorsabban hűljön.

Itt most halkan megjegyzem, h én másnap is ettem ilyet frissen és az 1 napot pihent, jól kihűlt bab sokkal jobb volt, mert jól összeállt és egyáltalán nem volt folyékony.

Amíg hűlt a bab addig megcsináltam a paprikamártást méghozzá úgy, hogy…

4 fej paradicsomot meghámoztam (forró vízbe tevős módszerrel), negyed piros kaliforniai paprikát csíkokra vágtam és 2 gerezd fokhagyma társaságában oliva olajon elkezdtem pirítani és kb. 4 cl balzsamecetet öntöttem rá. Kis lángon pároltam, sóztam, borsoztam és amikor már a paprika megpuhult levettem a gázról és kb. 10 percet hűtöttem, majd az egészet botmixerrel összedolgoztam. Hagytam kihűlni… ez kész.

Miután a bab kihűlt elkezdtem megcsinálni a batyukat. Ezt úgy kezdtem, h a tésztát kivettem a hűtőből és szépen kihajtogattam.

Aztán csaltam egy kicsit, mert nekem van ilyen batyukészítő kis eszközöm ami kör alakú van benne egy kis mélyedés és össze lehet csukni, tehát ideális ilyen kis huncutságokat készíteni vele. DE ha ez nincsen éppen otthon akkor mondjuk szükség lesz egy nagyobb szájú pohárra (legyen legalább 10 cent az átmérője, de igazábaól ha nagyobb akkor kényelmesebb vele dolgozni, mert nagyobb abatyukat lehet csinálni.

lb3.jpglb4.jpg

Szóval a lényeg, h elkezdtem ugyan akkora köröket kiszaggatni a tésztából. A körök közepére raktam egy kisebb adag sajtot majd rákanalaztam kb 1 evőkanál tölteléket majd összehajtottam és lenyomkodtam a széleit (itt megintcsak előjött az eszközöm előnye, mert az cikk-cakkban össze is préseli a tésztát, amúgy ilyen segédeszköz nélkül legegyszerűbb villával összenyomkodni). Ezt annyiszor ismételtem meg amennyi tésztakör volt, majd egy lisztezett sütőpapíros tepsibe pakoltam a batyukat, tetejükre szórtam sajtot és irány be a 200 fokos sütőbe kb. 8-10 percre, vagy amíg szép arany barnára nem pirul a tészta és a sajt :)

És ennyivel kész is. Tányérra tejfölt kentem szórtam rá snidlinget, rápakoltam a batyukat és a paprikamártással kenegetve megettem

 

lb5.jpg

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr384220499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maamee 2012.02.28. 18:10:55

Hogy érezd a felelősséget, ha nem főzöl, az olvasok éhen halnak. :)
süti beállítások módosítása