TT0.jpg

 

Előszőris bekell, h valljam, a tortilla nem tortilla volt, de ezt majd később. 

Másodszor, ez tulképpen egy gyros, de elkapott megint a hév és túlbonyolítottam. Viszont érdemes kipróbálni, mert így valahogy finomabb, és hamár tökölünk, akkor adjuk meg a módját... :)

Szóval pénteken munkából hazafelé gondolkodtam, h egy később ünnepelt szülinapra milyen méltó megkésett vacsit lehetne összerakni, és mivel nem vagyok egy nagy tortaguru, ezért mindenképpen sósban kellett gondolkodni. Éshamár szülinap, akkor legyen valami tortaszerű..

Szóval megcsináltam ezt a sóshústortát, de mostszólok előre, h ez kicsit tökölős...

Elmentem a boltba és vettem :

  • fél kiló filézett csirke felsőcombot
  • 4 db paradicsomt
  • 1 jégsalátát
  • 1 lilahagymát
  • 1 kígyóubit
  • 2,5 dl Görög natúr joghúrtot (ha az nincsen, akkor akármilyet)
  • 1 gerezd fokhagymát
  • 10 dkg füstölt trapistát (eredetileg vörös Chedart akartam, de nemvolt)
  • 3-4 teáskanál Kotányi Kairói shoarma fűszerkeveréket. Ezt amúgy most találtam, ésaki ismer az tudja, h nem szeretem ezeket az előre összebarmolt cuccokat, de az összetevők meggyőztek :) és mint utólag kiderült, jól döntöttem...
  • 4 db Arab kenyér (na ehelyett szerettem volna tortillát, depersze válság van, úh azt sehol sem találtam, így lett ez, de bevált...nemsajnálom... amúgy Sparban vettem)
  • 1 teáskanál chilikrém (ha ez nincs, akkorám legyen Erős Pista)
  • só, bors, olivaolaj

 

 TT3.jpgTT1.jpg

 

 

 

TT2.jpg

 

 

 

Namostakkor... a paradicsomot és a lilahagymát felvágtam baromiapró darabokra és összekevertem, hagytam pihizni. A kígyóubit lereszeltem a sajtreszelő nagyobbik reszelőrészén, 1 teáskanál sót szórtam rá, összekevertem, majd hagytam, h kieressze a levét (kb. 10 perc).

Ezalatt dúrván 8 cl olivaolajat beleöntöttem egy mélytányérba, hozzászórtam a 3-4 teáskanál fűszert, elkevertem (azért 3-4, mert az állag a fontos. Szuppertömény pác volt a cél) és beleforgattam a megtisztíttott húst, amolyan jólátjárósan. Ezt a folyamatot a sütésig amikor eszembejutott, megismételtem!!!

Amint a hús pácolásával megvoltam, félreraktam.

Jól kinyomkodtam az uborkát. A joghurttal, párcsipet borssal és a paszírozott fokhagymával összekevertem, és eztis pihentettem.

(Rohadtsok hely kellett, mert lassan mindent...félreraktam :D)

Ezekután a jégsalátát precízen átmostam és kb. 2 centis darabokra vágtam, sajtot lereszeltem.

Sütőn kattintottam 250 fokot...

Végre eljött a húsidő.

Serpenyőt előmelegít és a combokat jó aranybarnára pirítottam (kb. mindkét oldalt 2x 4 percig, vagy amíg nemvagyunk biztosak abban, h átsült). Sütés közben mindkét oldalt csipet sóval szórtam.

Miután megpirult, félreraktam eztis.

Az Arab kenyereket megtunkoltam a hús serpenyőben maradt szaftjában, majd a trutymákos oldalukkal fölfelé beleraktam egy nagy tepsibe, és jól megszórtam a reszelt sajttal, aztán beraktam a sütőbe kb. 8-10 percre (folyamatosan néztem, h nehogy megégjen a sajt).

Idő letelt, kivettem.

Ezután jött a rétegezés (uccsó folyamat) :

 

TT4.jpg

Először egy lepény...rápakoltam 2 nagykanál joghurtos uborkát, majd eloszlattam rajta egy tökösadak jégsalit. Követzező réteg lepényt picit rányomkodtam az elsőre, aztán dúrván megpakoltam hússal. Harmadik szint.

Ezt is jól rányomkodtam a husira, megkentem a chili krémmel, majd rásuhantottam 2 evőkanál paradicsomos hagymát. Ezután jött az uccsó réteg, amit rádobtam, jól megnyomkodtam, majd elszaladtam egy éls késért és frissen lekezdtem felkaszabolni.

Vágás után jól betoltunk annyit, amennyit bírtunk. Szerintem egy tökszupi szülinapi torta, de inkább értékelje az Ünnepelt... Heppi BORZdéj!

TT5.jpg

TT7.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr833603119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása