m004b.jpg

 

A minap halpiacon jártam és elhatároztam, h megcsinálok egy régen dédelgetett receptet.

vettemis hozzá :

 

  • 2 db makrélát,
  • 60 deka pici parázsburgonyát,
  • 1 csokor petrezselymet,
  • 1 csokor kaprot,
  • 1 lime-ot,
  • 1 kis doboz tejszínt,
  • és 3-4 gerezd apróra vágott fokhagymát,

 

Ja, meg egy kis sótborsot, kakukkfüvet (ha lehet frisset), babérlevelet

m003.jpg

 

Ez a halmennyiség kb 4 embernek pont király adag főételnek.

Elé csak valami sali kellhet max.

Tulképpen baromi gyorsan elkészíthető az egész, egyedül egy dolog  szopó, a hal filézése…bár ha rendesek a boltban, akkor megcsinálják.

Énis kértem, de nem volt idő (vagy nem mosolyogtam elég szépen, nemtudom).

De mielőtt a filézésnek neki kezdtem volna, megsikáltam a krumplikat és beledobtam egy lábas hideg vízbe, amit jól megsóztam és melléraktam a babérleveletis.

Hagytam főni..

...hal.

Szóval a kopoltyú mögött bevágtam, és a gerince mellett a farka felé csináltam egy nem túl mély vágást, amit ismét a kopoltyútól elkezdtem folyamatosan mélyítgetni az oldalsó csontokat követve.

ugye ezígy érthető? :)

m002.jpg

Amint elvált a csonttól vagy szálkáktól, most tökmindegy a farkánál elvágtam és kaptam egy szép fél halat…érdemes amúgy bazi éles késsel tolni mert amúgy csak püré lesz.

Végig tapogattam a nembőrös felét, és ha szálkát éreztem, azt szemöldökcsipesszel kihúzogattam.

 

 

 

A 4 filét 8, nagyjából hasonló darabra vágtam.

m002b.jpg

Na megvolt a filé, főtt a krumpli.

Vártam, amíg elég puha nem lett, amit beleszúrással ellenőriztem.(vigyázzatok amikor csináljátok, ha lehet, ne főjön rommá a közepe)

Amúgy a víz felforrása után köbö 15-20 percet főztem, nagyobb krumpli esetében mondjuk  25-30 percig érdemes, de inkább ellenőrizgessétek bökdöséssel

 

Leszűrtem, hagytam hűlni…ésaddig megittam mondjuk 2 sört.

Sörivás közben a petrezselymet, a kaprot és a fokhagymát igenapróra vágtam.

Kihűlés után a krumplit 4 részre nyestem, egy felforrósított serpenyőbe pici olajat öntöttem és rádobtama krumplit.

Pict sóztam, borsoztam és folyamatos dobálgatás mellett pirítottam.

Két dobálás között egy kis lábasban (vagy gyorsforralóban) olajon megfuttattam a fokhagymát, majd ráöntöttem a tejszínt, reszeltem bele egy kis lime héjat és belekotortam a kaprot.

(kaporral mondjuk csak óvatosan bánjatok, először inkább keveset és csak ízlés szerint adagolgassátok, mert elviheti az egész kaja ízét a francba).

Kicsit hagytam sűrűsödni, és egy egész kevés lime levet még facsartam bele a végén. Összekevertem és a mártás elkészült.

Ezután a petrezselymet hozzáadtam a krumplihoz, dobálgattam még egy picit, hogy összekavarodjon és miután eléggé pirultnak láttam (nemszáraznak), félreraktam.

Ismét serpenyőt olajoztam, beledobtam a kakukkfű szárakat (ha szárított kakukkfüvet használtok, akkor a hal húsos felére szórjátok), és a bőrös oldalával lefelé beleraktam a halat a serpenyőbe.

A serpenyő jó forró volt, h piruljon a hal gyorsan, és a krumpli mega mártás nehüljön ki.

szóval a bőrös oldalával lefelé sütöttem kb. 3 percet, majd sózás és borsozás után megfordítottam és hagytam még kábé 2 percig sülni.

m005.jpg

ready…

minden készlett, tálaltam…megettük…tegyetek így Ti is!!!

EGS!!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr184907608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása