szuz0.jpg

 

Na ma ismét belevágtam...

Nagyit kísértem a piacra, és az egyik húspult mellett elhaladva megláttam egy nagy halom sertésszűzet.

Erről a húsról nekem mindig az jut az eszembe ha meglátom, h legszívesebben fognék egy jó hosszú bagettet, kettévágnám, belefektetném a húst és úgy ahogy van nyersen, csemiubival betúrnám...

Most ez nemtörtént meg, mert puhány vagyok...Szimplán csak vettem gyorsan belőle és szaladtam is haza.

Útközben hazafelé a következőt találtam ki :

Csinálok valami egyszerű marinádot, már jó hamar beleteszem a húst, várok pár órát, és szépen megsütöm, majd csinálok hozzá Parasztrizst...így készült:

Marinád:

  • fél citrom leve
  • 3 evőkanál vúszterszósz (Heinz, Worcestershire szósz)
  • 3 evőkanál balzsamecet
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • 2 teáskanál őrölt paprika
  • 1 teáskanál Angol mustár
  • 1 kávéskanál curry
  • pár csepp Tabasco szósz
  • egy kb. 3 centis darab Thai chili (bár igazából jó akármilyen, de nekem most ez volt itthon)
  • fél fej vöröshagyma
  • csipet cukor és ugyanennyi rozmaring meg kakukkfű

Sanszos, h így a sok összetevő miatt túlkomplikáltnak tűnik, mert amúgy nemaz! Nade figyeljétekcsak...szuz1a.jpg

A hagyma kivételével mindent belerakam egy tálba és valami kézi habverővel jól összedolgoztam. A hagymát jóvékony szeletekre vágtam és ready.

Fogtam a húst, lehártyáztam, félbevágtam és beletettem egy kb. akkora méretű tepsibe mint a husik hosszúsága. Kézzel hozzákevertem a marinádhoz a hagymát, és az egészet ráöntöttem a húsra, aztán elkezdtem jól összeforgatni.

Ha már az egész húst kezdte jól bevonni a pác, letakartam és beraktam a hűtőbe jó hosszú időre. Az a legfaszább ha mondjuk 1 napot áll, de nekem összvissz volt rá 5 órám, mert már korgott a gyomrom. Teljesen mindegy, h melyik opciót választjátok, de azért érdemes rendszeresen megforgatni a húst a pácban, mert ugye nemlepi el, viszont a lényeg, h mindenhol jól megmarja...

Szóval akkor vártam...megnéztem valami értékelhetetlen filmet, tettemvettem, majd elkezdtem csinálni a Parasztrizst, ami így készül:

  • 1 bögre rizs, a főzéshez pont duplaannyi víz
  • a maradék hagyma másik fele
  • kb. 10 szelet kolbász 
  • 1 maréknyi nagyonapróravágott füstölt szalonna, a húsosabb fajtából, mondjukolyan Kolozsváriféle.

Tehát a rizst odaraktam főni. Plíz ha csináljátok NE gyorsrizst, mert az nemjó semmire, maximum etetni a legyeket (szerintem Uncle Ben is erre használta)...meg különbenis annakolyan Technokol íze van :(

Na...szóval amíg a rizs főtt előkészítettem a parasztot...amihez a kolbászt egy serpenyőben mind a két oldalon kicsit megpirítottam, majd kiszedtem egy tányérra, apróra vágtam és a kiolvadt zsírjára rádobtam a hagymát (amit ugyancsak félkörökre vágtam mint a marinádnál) és ment hozzá a szalonna is. Lassú tűzön megdinszteltem, majdhogynem karamellizáltam, és amikor késznek ítéltem hozákevertem a kolbász és a már megfőtt és kicsit kihűlt rizshez kevertem. A fénykép kedvéért kis formába raktam, h majd szépen ráboríthassam a tányérra.

Vissza a húshoz...

Kivettem a pácból, leszedegettem róla a hagymát, picit hagytam lecsöpögni és egy jól felforrósított, megolajozott serpenyőbe fektettem. Mivel viszonylag vastag húsról van szó ügyeltem, h minden oldala szépen megpiruljon.

 Miután az egész húst sikerült szépen körbepirítani, kivettem a serpenyőből, és hagytam addig pihenni, amíg a sütő (amit már korábban bekapcsoltam) fel nem melegedett 180 fokra. Amint kialudt a picipirosfény, fogtam és beleraktam mind a két csonkot egy olivaolajjal vékonyan kikent tepsibe, letakartam és zsuppsza sütőbe 30 perce (fontos,h végig letakarva maradjon, mert különben kiszárad).

Fél óra múlva kivettem a sütőből, leszedtem a fóliát és vártam kb. 6 percet, hogy megnyugodjon. Igényli...énis összerosnám magamat, ha félórán keresztül 180 fokon kéne döglenem...Szóval kellneki a nyugalom.

Pihi után felvágtam, a rizst kiborította a formából egy tányérra, mellépakoltam a Szűzhusit, leültem és 1 üveg rozé társaságában elfogyasztottam...a kaja hamarabb elfogyott mint a bor :) Mindenkinek Jó Étvágyat!!!

 

 szuz3.jpg

 

 szuz5.jpg

 

Ja, és mielőtt mindenki szentségelne, h már megint valami burzsujkaját raktam ki, a bekerülés a következő képpen alakult :

Hús (1 szál sertésszűz, ami általában 30 dkg körül szokott lenni) - 1300 kopejka. A többi dolog egy mai háztartásban már simán elérhető, de pl. ha nem Angol mustárt rakunkbele nembaj, a vúszterszósz ára kb. 6-700 Ft, de ezt simán használhatjuk vagy félévig. Tabasco 400 Ft, de ez is többéletű, balzsamecetből 1000 Ft környékén már lehet elfogadhatót kapni. Szójaszósz megint csak 4-500 Ft és szerintem ezt is érdemes otthon tartani, főleg, hogy lassan érkezik wokos kaja. Tehát nem veri magát senki hatalmas költségekbe egy ilyen vacsi elkészítésénél.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr693540907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása