kácsa0.jpg

 

Kezdjük azzal, h egy kacsa halott...

Következő lépés, (persze miután túltettük magunkat az első, Winnetou nyilaláltal ütött lelki seben) h gondoljuk át megvan-e minden, ami ehhez a vacsihoz kell (2 főre) :

A húshoz:

  • 2 db kacsamell (a bőr leszedve)
  • vörösborecet v. balzsamecet ( kb. 3 evőkanál)
  • őrölt fekete bors (kb. 1 teáskanál)
  • kakukkfű (kb. 3 csipet)
  • rozmaring (kb. 2 csipet)
  • vaj (kb. 1 evőkanál)
  • olivaolaj (kb. 2 evőkanál)

A salátához (mert ez volt a köret):

  • 1 db jégsaláta
  • 30 dkg koktélpari
  • 1 kisüveg fekete olivabogyó
  • 2 csomag nagy Mozzarella
  • 1 db kígyóubi
  • félcsokor petrezselyem (ezt én nem raktam bele, de utólag rájöttem, h kelletvolna)
  • ízlés szerint balzsamecet a tálalásnál

 

Szóvalakkor hogyisvolt??? 

Nahhh...

A kacsamelleket megnyúztam, majd beporoztam borssal, kakukkfűvel, és a már előkészített tányér aljába öntött ecetbe tettem, jól megforgattam....hagytam rohadni kb. 2 órán keresztül, de néha-néha mozgattam rajta, h ne száradjon meg.

Ezalatt összevágtam a salihoz valókat, ittam tolerálható mennyiségű pálinkát, és bekapcsoltam a sütőtt légkeverésen max hangerőre (ha gázsütőm lenne, ugyancsak jó nagyra).

Miután a hús letöltötte a maga kb. 2 óráját, felmelegítettem a serpenyőt bazimelegre, picit beolajoztam, és először a hús egyik, majd a másik oldalát is sütöttem úgy 6-6 percet. A forgatásnál a megpirult oldalt megszórtam sóval és megkentem egy kevés -nem az egész- vajas rozmaringgal (a vajat és a rozmaringot valamikor, amikor volt 5 szabad percem, összetrutymákoltam).

Miután megvolt a kb. 6-6 perc, kivettem a melleket egy tányérra és hagytam pihenni. Ekkor így festette a helyzet :

kácsa1C.jpg

Kevés pihi után a husikat beletettem egy kiolajozott tepsibe, és a tetejükre kullantottam egy kevés rozmaringos vajat, majd betettem a sütőbe milliméterre pontosan 10 percre, az elején említett max hangerőn (ez nálam 250 fok)...

kácsa2.jpg

Ez idő alatt a miheztartás végett elfogyasztottam még egy kevés pálinkát, majd miután a telefonom csipogott, kivettem a tepsit a sütőbböl, a húsokat kiszedtem egy tányérra és hagytam pár percet pihenni.

Szépen elrendeztem a salit a tányéron (nem az egészet, mert a szemmértékemnek köszönhetően az elején felsorot mennyiség laza 4 főre elég), felvagdostam a húst, és kész...

A végeredmény így nézett ki:

kácsa3.jpg

 

Jaaaaaaaaaaaa... és, h ki a tököm az a Howard?...hehh, hát íme:

https://www.youtube.com/watch?v=SzI-ZbcK_sw

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr893535548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása