Őrült Bors 2012.02.28. 20:35

Wokosodtam

wok1.jpg

 

Ahogy így visszaolvasom a dolgokat ez lesz az első recept, amiben nincsen hús :D

Néha ilyen is van, főleg ennél a kajánál… én tulajdonképpen eléggé húsevő vagyok, de ha wokban készítek vacsit, akkor hajlandó vagyok a kompromisszumokra…

Elkészítési idő baromirövid,kb. 10 perc. Viszont az előkészület az szopó…

Mindent baromi vékonyra kell vágni (zsülienre), ez azt jelenti, h majdnem gyufaszál vékonyságúra. Kivétel póréhagyma.

Előszöris feltétlenül beszerzendőek a következő összetevők :

  • 1 zöld, 1 sárga és 1 piros kaliforniai paprika (mindegyiknek kb. a fele kellett),
  • 3 répa,
  • 7-8 db szárított Shitake gomba,
  • 1 póréhagyma fehér része,
  • 1 deci szójaszósz,
  • 2 teáskanál kukoricakeményítő,
  • bors, kevés só

 Ésakkor íme, az én wokos mókám :

Mielőtt bárminek nekikezdtem volna, fogtam a szárított gombát és kb. 3 deci meleg vízbe (nem forróba!!!) hajítottam, h észbekapjon. Kell neki legalább fél óra, úh ezt vegyük figyelembe az elkészítésnél. Ezután fogtam és minden zöldséget megmostam, a répát megpucceroltam és ugyan így jártam el a póréval is. Ezután a paprikák felét vékony csíkokra vágtam (kb. 3 mm), és ugyan így végezte az először keresztben félbevágott répa is, de ezt valamivel vékonyabb csíkokra kaszaboltam (kb. 2 mm).

wok2.jpg

A hagymát karikákra vágtam, de ezt is iszonyatosan vékonyra (kb. hajszál).

Mindezek után már csak a gombák volt hátra. Ezeket fél centis darabokra nyiszatoltam, a levét megtartottam!!! Elkezdtem felhevíteni a wokot...

Miután faszán felforrósodott löttyintettem bele kb. 2 evőkanál olajat és először beledobtam a répát és folyamatoz forgatás mellett elkezdtem pirítani. Kábé 3 perc elteltével, amikor már elkezdett puhulni, de még érezhetően ropogós, hozzákotortam a paprikákat jól összekevertem és együtt pirítottam tovább. Itt is kb. 3 percet, de megintcsak figyeltem, h ne legyen pépes, hanem még ropogós. Ezután hozzáadtam a gombát és megint jól megkavartam. Nemfukaran megborsoztam és ráöntöttem a szójaszósz.

wok3.jpgFONTOS, h jó forró legyen a wok és tökre sisteregjen amikor hozzákerül a szójaszósz.

Idő közben a kukorica keményítőtt összekevertem kb. 1 deci gombalével.

Namost innentől sietőssé vált a dolog :) A zöldséges szójaszószos cuccra először ráöntöttem a keményítős gomba felét. Elkezdett baromira sűrűsödni, így ment bele egy kevés keményítő nélküli gombalé és szójaszósz.

wok4.jpgAddig adagolgattam így felváltva a keményítős cuccot meg a többi löttyöt, amíg úgy nem ítéltem, h kellően szaftos, de jó sűrű az alap. Folyamatosan kóstolgattam és ha kellett adtam hozzá sót és borsot.

A sóval óvatosan bántam mertugye a szójaszósz elég sós.

Miután késznek ítéltem lekapcsoltam a gázt és csak EZUTÁN raktam hozzá a baromivékonyra vágott hagymát, és kevertem jól össze.

Köretnek rizstésztát csináltam, de rizzsel is simán köretelhető!

Étvágyat hozzá!!!

Ja, és ha esetleg nincsen otthon wok, az tökmindegy. Megteszi egy sima serpenyő is.

wok5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr944220898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása