curry0.jpg

Vasárnap reggel...átiszogatott éjszaka után, amikor az életem egy lyukas garast sem ér nemsok dologra vagyok képes. Ilyenkor vagy valami szemetet eszem, vagy valami írdatlan ütőset. Ma az ütős győzött...

A testilelki egyensúlyt szem előtt tartva a májam lerombolása után tervbe vettem, h a gyomromat is szétbombázom.

Na de mi legyen? Nagyon megkívántam valami erős, csípős, jó fűszeres kaját, és a currys csirke mellett döntöttem. Ismét egy egyszerű, kevés hozzávalót igénylő, olcsó, de gyomrot nem kímélő recept következik.

Ja és lehet,h ez nem egy tradicionális currys csirke, de én így szoktam :)

Hozzávalók:

  • fél kiló csirkemell filé (ha valakinek ez nagyon száraz lenne, akkor rakjon hozzá egy kevés filézett felsőcombot)
  • 3 v. 4 v. 5 fej vöröshagyma (mérettől függ, én most 5 kis fejet használtam)
  • 3 púpozott evőkanál Curry
  • 1 púpozott evőkanálk Vindaloo Curry (ez bitangcsípőssé teszi, úh opcionális)
  • Ízlés szerint friss chili
  • 1 csésze rizs
  • só, bors, olivaolaj, víz

 

Tehát...

a hagymákat félbevágtam, és nemolyan vékony félkörökre vagdostam, első sírás ekkor...először minden jelenlévő röhögött rajtam, de pár perc elteltével ök is derekasan törölgették a szemüket :) Nem kell amúgy megijedni a nagy hagymahalomtól, majd később szépen megfonnyad.

Ezekután vékonyra felvagdostam a chilit, majd kb. 2x2 centis darabokra a csirkemellet.Először gyorsan egy serpenyőben átpirítottam a húst, pirulás közben jól megborsoztam, majd egy kicsit sóztam, de nem sütöttem meg teljesen. Félreraktam, had élvezze a vasárnapot...

Ezután egy másik, lefedhető lábasba olajat öntöttem, majd beleraktam a hagymát és elkezdtem fonnyasztani.

Amikor már szépen összeesett (kb. 6-8 perc mérsékelt lángon), rászórtam a curry porokat, majd egy nagyon kevés vízzel felöntöttem, megkevergettem, még egy kevés vizet hozzáöntöttem, és ment is bele a hús, a chili, és miután még kevésnek ítéltem alatta a szószt, mégegykevés vizet löttyintettem rá. Jól elkevergettem majd letakartam és addig amig megfőztem a rizst hagytam párolódni. Néhanéha kutyultam rajta, h le ne égjen.

Kész...

curry1.jpg

 

curry2.jpg

Na és itt sírtam másodszor...be kell valljam rohadtúl csípett, de pont ez volt a lényeg, úh nempanaszkodom... :)

Amúgy aki kicsit krémesebben szeretni az önthet bele egy kevés tejszínt, mondjuk 1 decit, de mégjobb ha egy fél doboz kókusztejet raktok hozzá.

Éshogy mindez mennyibe került?

A csirke kb. 700 Ft, curry por volt itthon, de amúgy hiperben lehet venni kb. 3-400 forintért, hagyma olcsó, chili akár ki is hagyható, de az is kőkemény 300 Ft körül van és ez több paprikát jelent. Szóval 2500 forintból ez is kihozható.

Remélem aki szereti a csípős cuccot örömét leli benne...így télen ebben a rohadt hidegben amúgymeg jólesik :)

Jóétvágyat!!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr293549856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása