lazac00.jpg

 

A lazac nyönyörű...

Ettől a hústól mindig teljesen elérzékenyülök...tényleg hihhetetlen, h mennyire szép és szimmetrikus...még a színe is bitang...bárhogyan képes vagyok benyomni. Sülve, főve, füstölve, fagyasztva...akkárhogyan, hiszen bakker ez LAZAC...

Nade ezután az érzelmi kitörés után inkább leírom, h mitműveltem vele...őőőőőőőőő nemazt...

Már megint a Metroban szereztem be a húst, mert ez is akciós volt és nem hagyhattam ki. Amúgy tecsoban is hozzá lehet jutni bármikor, csak ott picit drágább.

A következőket szereztem hozzá 4 főre :

  • 50 dkg lazacfilé
  • 25 dkg Tagliatelle tészta
  • 1 doboz bébispenót
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • 2-3 teáskanál chili
  • 2,5 dl tejszín
  • 4 csipet friss kapor
  • só, bors, olivaolaj, 1 ág rozmaring

 

Lazacból kihúzogattam a szálkákat.

Nemkell félni csak pár darab nagyobb csont van benne. Ezt úgy találjuk meg, h a legvastagabb részénél elkezdjük óvatosan húzogatni az újjainkat és egyszercsak hopp, megvan...naszóval ezeket szépen kiszedegetjük (ha pöpecek vagytok akkor szemöldökcsipesszel, ha parasztok mint én, akkor harapófogóval). 

A pikkelyek lekapargatása után kb. 4 centis darabokra vágtam, majd fehérborssal jól megborsoztam és félreraktam.

Fokhagymát és a chilit vékony csíkokra vágtam, kaprot nagyonpicire felaprítottam, bébispenótot átmostam és a szárukat leszedtem.

Feltettem a vizet forrni, majd a lobogó vízbe beledobtam a tésztát és al dente-nél egy kicsit nyersebbre főztem, aztán ezt is félreraktam.

Serpenyőbe olivaolajat öntöttem, beledobtam a rozmaring ágat. Amint érezhetően baromi meleg lett beleraktam a lazac szeletket bőrükkel lefelé és 3 percig az egyik, majd a másik oldalt is pirítottam. Ezután a maradék két oldalt 2-2 percig szintén sütöttem valahogy így :

lazac1.jpglazac2.jpg

 

Miután minden oldal szépen megpirult, a bőrével lefele beleraktam egy tepsibe, megszórtam minden szeletet egy kevés kaporral, és benyomtam a 200 fokra előmelegített sütőbe 10 percre. Ennyi idő alatt a tészta is pont elkészült...

 lazac3.jpg

 

Tehát a tészta...

Olivaolajat öntöttem egy edénybe és mielőtt felmelegedett volna belekapartam a fokhagymát és a chilit. Kis lángon melegítettem, majdmikor elkezdett összeesni, ráborítottam a bébispenótót. Amint már azis kezdett fonnyadni, ráöntöttem a tejszínt, és hagytam picit sűrűsödni a cumót. Kb. 3 perc után mikor már eléggé sűrűnek ítéltem, beleöntöttem a megfőzött tésztit és szépen egyédolgoztam (ha kevésnek tűnik a tejszín nyugodtan mehet még hozzá egy kevés).

Menet közben az egészet ízlés szerint sóztam és borsoztam. Az egyveleget folyamatos kavargatás mellett addig melegítettem, amíg a lazac 10 perce le nem járt. Készenlét után tálaltam.

 lazac7.jpglazac4.jpg

 

 

 

 

 

 lazac8.jpg

 Akkor finom, ha semmi ízbomba...úgy fasza, h ha megvan az egyensúly. A hal adja az alapot és a tészta tényleg csak kísér, h mégis valami legyen a nyelvünkön hátul miután lenyeltük a falatot...BESZARÁS...

Egyértelműen Furmintért kiált...ami volt az most Nagy-Somlói...

Költségek :

Lazac 1250 Ft (2590 Ft/kg deugyebár akciós volt, úh normál esetben 3000 / kg), tészta 500, bébispenót 500, kapor 200 / csokor, tejszín 300, chili 300 (de ez legyen mindig otthon, ésakkor legközelebb nem írok árat). Aki jó matekos az hamar összeadja... Ez sem kerül olyan rohadtsokba Ráadásul mindez 4 főre), pedig úgy adják elő, h luxus...jahh 3500 / 4 Fő...majdnem mint egy Bentley...

Ésakkor Mindenkinek mindent!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr403908439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása