steak1.jpg

 

 

Naés akkor jöjjön az egyik favorit...mert megérdemli :)

Életem eddigi egyik legdúrvább húsa, és egyben talán a legegyszerűbb kaja, amit valaha csináltam, és ami nagyon ritka, még a beígért elkészítési időt is tudtam tartani, ami az esetek 10%-ban ha sikerül.

Most kell, h megemlítsem nagy segítségemre volt Imi barátom, úh nem csak az enyém az érdem.

Tehát ami szükséges:

  • 1 szép marha bélszín (jelen esetben 1,8 kg fasza dél-amerikai, ami kb. 7-8 szelet)
  • Angol mustár (2-3 evőkanál)
  • Fekete bors
  • 1-1,5 l étolaj
  • Kevés vaj (mondjuk 2 evőkanál)
  • burzsujoknak: tényleg kevés szarvasgomba

És ahogyan csináltuk:

A húst sütés előtt 2 nappal kicsomagoltam, lehártyáztam, szépen bekentem a mustárral és frissen őrölt fekete borssal jól megporoztam, de úgy igazánjól...aztán beleraktam annyi étolajba amennyi legalább 1 centi magasan ellepte.

Hagytam aludni...összegyűltünk...

2 nap után Imikével kivettük az olajból a dögöt, letörölgettük, a "fej" részt leszedtük (ez az a része a bélszínnek, ami a vastagabbik végén csak úgy lifeg, szinte magától leeseik) és kb. 3-4 centis szeletekre vágtuk kicsit átlósan, valahogy így:

steak2.jpg

Kontaktgrillt előmelegítettük a lehető legdurvább hőfokra, és ezzel egy időben a sütőt is bekapcsoltuk légkeverésen 120 fokra.

Húsokat szépen megborsoztuk mind a két oldalon, kis csipet só és ment is rá a lazán beolajozott grillrácsra.

Adott oldalt sütöttük kb. 4 percig, majd gyorsan fordítottunk rajta egyet, és a már szépen csíkosra pirult  oldalra kentünk egy kevés vajat, aztán megint hagytuk 4 percig sülni. Miután ez az idő is letelt, átraktuk az összes húst egy tepsire és a már szépen felmelegedett sütőbe betettük kb. 10 percre.

És, akkor ennyi...Köretnek én steak burgonyát sütöttem, de be kell valljam mélyhűtöttet, és azthiszem, h Aviko-s volt, sima, natúr és baromijó.

Ittakkor megint meg kell, h említsem Imikét, aki voltolyantündér és munkahelyről pattintott nekem szarvasgombát, úh a végén még csiszoltam a meleg husikra egy keveset... mit tehettünk...burzsujkodtunk :) íme:

steak4.jpg

És mi ennyire sütöttük át:

steak5.jpg

Végezetül pedig, csináltam a husihoz kéksajt-, és barbecue mártást. A kéksajt másrtásnál kb. 8 dkg kéksajtot felolvasztottam 2 kis doboz tejszínben, némi fokhagymával és fehérborssal. A barbecue mártás pedig maradjon titok, mert annyi minden került bele, h az megér egy külön bejegyzést :)

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr813532182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása