laz0.jpg

pfff...már vagy 4 napja nem főztem, szarul is vagyok...szorongás kerített hatalmába, úh eldöntöttem kotyvasztok valamit.

Mivel szeretem a tésztás kajákat (gondolom ez már feltűnt) ezért valami olyan kellett, amiben van tészta. Hamár tészta, akkor sanszos, h paradicsom.

Nemis kellett sokáig gondolkodnom. Vettem darált húst, eszetlen mennyiségű sajtot és összedobtam egy hadseregre való Lasagne-t. Hogy miért anniyt? Sajnos ebből (mint még pár kajából) kis adagot NEMLEHET. Vagy sok, vagy semennyi :)

Az itt leírt adagok kölcsönhatása kihoz vagy 6 főnek való főételt.

Vegyetekhozzá :

  • 70 dkg darált húst (én pulykacombot vettem, mert ezt szoktam meg, de lehetakár marhais simán)
  • 8-10 db lasagne tésztalapot
  • 2 konzerv szeletelt, hámozott paradicsomot (lehet egész is te azzal szarakodni kell  mire felvágjátok)
  • 1 kis konzerv sűrített paradicsomot
  • 2 dl vörösbort (én Cabernet Sauvignon-t raktam bele, és szerintem illik is hozzá)
  • 40 dkg sajtot reszelve (ebből 20 dkg Mozzarella, 10 dkg Edami és 10 dkg vörös Cheddar)
  • 1 nagy fej vöröshagymát
  • 4 gerezd fokhagymát apróra vágva
  • 1 répát
  • 1 doboz tejfölt
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprikát
  • sót, borsot, rozmaringot, chilit és olíva olajat

 laz1.jpg

A menet:

 Vöröshagymát, fokhagymát, chilit apróra vágtam, répát a sajtreszelő kisebbik részén lereszeltem.

Olajat öntöttem egy jó nagy lábasba, beleraktama vöröshagymát és szépen megpároltam. Amikor már kezdett puhulni reája fektettem a darált húst, jól megborsoztam és hagytam sziesztázni 1-2 percig.

Nem kezdtem el rögtön szétkutyulni, mert akkor túl sok vizet enged ki magából és annyira nincsen szükség. Szóval miután 1-2 percet pihent, elkezdtem kavargatni, majd amikor már láthatóan mindenütt elszíneződött hozzádobtam a fokhagymát és a chilit. Összekavartam és megint hagytam pihenni 3-4 percet.

Ezután rászórtam a teáskanál pirospaprikát, majd rákanalaztam a sűrített parit, rákotortam a lereszelt répát  és jól összekevertem. Ismét hagytam 2-3 percig összeforrni, hozzáöntöttem a szeletelt paradicsomot, kutyultam rajta párat, és letakarva főztem kb. 35-40 percig (természetesen 5-8 percenként megkavargattam, h lenne égjen). Az uccsó 10 percben a fedőt félretolva főztem, h a levét minimálisra redukáljam.

(a só-bors egyensúlyt folyamatos kóstolgatás mellett ízlés szerint javaslom belőni)

 Miután jó sűrű lett a ragu, elzártam a gázt és addig hagytam hűlni, míg fel nem melegedett a sütő 180 fokosra.

laz2.jpg

Kiolajoztam a jénai-t és először belekanalaztam a ragu kb. felét, majd ráteregettem 1 réteg tésztát. Erre rászórtam a reszelt mozzarellát, majd megint egy réteg ragu és újabb réteg tészta.

Az uccsó réteg tésztire rákanalaztam egy kevés vízzel felhigított (kb. 3-4 cl) tejfölt. Ezt azért tettem, mert a lényeg, h a tejfölből a nedvességet beszívja a tészta, és megfőjön. Lehet nem így szokás dehát puff én így szoktam meg...

A tejföl eloszlatása után rászórtam a maradék sajtot (Edami és Cheddar) és betoltam a felmelegedett sütőbe 35-40 perce. Más sütőjét nem ismerem, úh még egy támpont lehet, h addig hagyom sülni, amíg szép aranybarnára nem pirul a sajt. Természetesen az is fontos, h a tészta szépen megfőjön.

Az egész adagot (6) kihoztam kb. 2800 pénzből. Ez sem drága…egs!

laz3.jpg

laz5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr654051940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása