hambi001b.jpg

 

Hétvégén elkapott a junkfoodolhatnék…mivel most egy bejegyzést írok, nagy valószínüséggel nem gyorséttermi kalandomat szeretném elregélni, úh nyugodtan olvassátok tovább…

amúgyis csak azokban az estekben keveredek el gyorséttermi multiba, ha hajnal 3kor baromirészegen taxiból kidőlve és kevésbé az agyamtól, mintinkább az ösztöneimtől vezérelve betévedek egy bohócfotózkodással egybekötött úrivacsira…

Szóval, ha hamburger, akkor az esetek nagy százalékában otthon gyártott.

Sokan úgy tartják, h szentségtörés megfűszerezni a húst, de én szeretek pepecselni. Habár elfogadom azt a szempontot, h a hús íze a fontos és nem kell elrontani, én azért igyekszem mindig ízesítgetni. Lásukis, h hétvégén ezt hogyan csináltam :

 Vettem fél kiló darált marhahúst (20% zsírtartalommal) és összegyúrtam

  • 1 evőkanál szójaszósszal,
  • 1 evőkanál vúszterszósszal
  • fél kis fej nagyonnagyonnagyon apróra vágott vöröshagymával,
  • kevés ugyancsak picire vágott chilivel,
  • 2 csipet rozmaringgal,
  • 1 csipet oreganoval,
  • jóadag frissen őrölt borssal

 

Naszóval ezeket jól meggyúrtam, és amíg minden mást összevágtam addig félreraktam pihenni vissza a hűtőbe. Sót csak később, sütés közben szórtam rá.

Ezután csináltam hozzá fasza házi szószt (ezt fináléban a zsemlére kentem), mégpedig így :

Apró kockákra vágtam (baromiapró) csemegeuborkát és berelaktam egy pici tálba, majd adtam hozzá ízlés szerint majonézt, mustárt (hiperben kapható kapros mustárt is, de ez kihagyható) és kevés apróra vágott vöröshagymát. Ezeket jól összekevertem és igyekeztem kellemesen édes-savanykás ízt kinyerni. Miután meglett ezt is, beraktam a hűtőbe.

Ezután a aradicsomot és hagymát vékony karikákra vágtam, felvágtam a hambizsemléket, és megkentem őket vajjal. Sütőt bekapcsoltam 180 fokra.

A fél kiló husit 6, kábé egyforma gombócra választottam és picit vizes kézzel elkezdtem palacsintákat formázni belőlük.

hambi003.jpghambi006.jpg

 

Nésakkor, amint felmelegedett a sütő beraktam a zsemléket és ezzel egyidőben a kontaktgrillre raktam a húst. Ha nincsen kontaktgrill, akkor serpenyő is megteszi, a lényeg, h legyen jó forró.

Viszonylag gyakori, de óvatos nyomkodás mellett a hús egyik felét kb. 2 percig sütöttem, majd megfordítottam, és a másik oldalt kb. 3 percig hagytam sülni, picit sóztam. Miután letelt a 3 perc újra megfordítottam, majd rádobtam egy szelet sajtot. Én hamburgernél mindig ilyen lapkasajt szerűt szoktam rárakni. Sokat kísérletezgettem és valahogy ez olvadt rá a legszebben és a zsírtartalmának köszönhetően jó krémes lesz a húson :)

hambi004.jpghambi005.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Idő közben a zsemléket kivettem a sütőből az alsó részt megkentem az uborkás szóssza, ráraktam egy kevés jégsalátát, erre a húst, hagymát és egy kis kechupot. A felső részre jött a paradicsom pici majonéz és aztán jött az összeborítjólmegnyomkod…

Köretnek sok sültkrumpli és mégtöbb sör!!!

Nagyonjóétvágyat!!!!

hambi007.jpg

 hambi009.jpghambi008.jpg

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultbors.blog.hu/api/trackback/id/tr814312593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása